måndag 25 juni 2012

Regndagar...

... ger vackra detaljer i trädgården också. Kolla bara in dropparna på daggkåpan!
 Eller varför inte dropparna i dammen? Fiskarna gillar'et skarpt - mycket friskt vatten att simma i.
 
När man ser dammen så här är tycker jag faktiskt inte att det gör något att den ligger lite onaturligt högst upp på tomten. Att komma nerifrån och få den här vyn är helt fantastiskt :)
Det är så att man skulle vilja byta plats med 'tänkaren' för alltid - eller hur?
 
Ser ut att ha det ganska bra där tycker jag.
Och ni kan ju bara tänka er vad det doftar från Jersminen där borta i bakgrunden - uppe vid bäckens början?!
Ja, bäcken ser man kanske inte så mycket av just nu men man hör desto mer. Ska nog ändra lite på den balansen framöver.
De här Irisarna är ett fint inslag just nu lite varstans i trädgården. På östersidan av huset står de sig länge men de har inte så roligt sällskap -
mest gräs och ogräs faktiskt. Men man väljer själv vad man vill se ibland :)

Och i år blommar äntligen "Rhoddisen" igen (nej, jag vet inte hur det stavas just nu och skiter i det också!). Denna räddade vi från trädgårdens blötaste plats till denna för ca 7 år sedan.
Det lönar sig med tålamod - speciellt i en trädgård :)

Imorgon - tror jag - ska jag fånga alla mina nya och gamla kycklingar på bild för en presentation igen. De är bara såååå söta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar