lördag 24 september 2011

Efter vedkapning,...

... klyvning och travning blev det till att börja fixa nya parkeringen innanför muren. Oj vad grus det går åt! Undrar hur det ska räcka till hela backen?
Sen var vi slut. Då kunde man gå och njuta lite av vad trädgården fortfarande har att visa upp. Som daliorna förståss :)
De måste jag ut och täcka ikväll för de hotar med bara några få plusgrader inatt - då kan vi få frost.
Sen hoppas jag att det blir lika fint väder imorgon och då ska dessa ner i backen. Gul 'Leucanthemum maximum'.
De stod helt enkelt och ropade på mig då jag klev in hos Grönlunds igår - och jag som inte ens gillar gult?! Men den här lite ljust gula kommer att passa finfint till vassen i dammen - tillsammans med den gula kärleksörten. Får se resultatet imorgon :)

Nåja - lite gula blommor tycker jag nog om ändå. Den här solrosen är så go och den gillar jag. 'Teddy bear' tror jag att den heter och den hade jag glömt att vi planterat.

Men vad är det för fel på lönnen? Varje år får den fula prickar och sen blir löven bara gula. Synd - lönnen är otroligt vacker annars på sina ställen.

Ett annat säkert hösttecken är tranorna. De tränar och tränar - samlas i plogar om 50-70 stycken och ropar på varnadra. Högt däruppe seglar de innan det plötsligt en dag blir tyst...


Ser fram mot morgondagen :)   //  Sussie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar