måndag 5 april 2010

En riktigt skön påsk...

... har det varit. Sol och njutning på däcket där både vi, gäster och stora påskriset får plats. Härligt! (Bakslaget idag med lite snö har jag redan glömt!)

Bordet som borde stå här på däcket gick sönder då taket rasade av snömassorna nu i vinter. Inte lika roligt men alltid något som går att göra något åt.

Att få tillbaka Zigge blir svårare. Nu visar det sig att det varit tufft i dammen i vinter. Tredje döda guld-iden vi plockade upp nu - ännu har vi inte sett några guldfiskar. Har vi fyra? Eller inga??

Vad som däremot visar starka livstecken som vanligt är Kejsarkronorna. De SPRÄNGER upp ur jorden och skjuter iväg som raketer. Nästan så att man ser hur de växer.

Och andra växter som verkar ha mått bra i vinter är Allium Gigantum. I höstas delade jag på lökarna och spred ut dem lite. Förhoppningsvis ska de ha så mycket utrymme att de nu ska få en chans att visa hur gigantiska de är igen. De har varit lite kuvade några år.

Sen har jag fått en guldpresent att ta hand om idag! 16 olika pioner att längta efter. Alla visar inte livstecken ännu men varför skulle de inte komma?





















Tack mamma - jag ska ta väl hand om dem så att du har ett reservlager om du inte klarar dina. Dokumentation kommer.

Påskens sista lilla rundvandring gav en tur in i växthuset igen. Där står fortfarande påsen med ull och väntar på att användas. Undrar vad jag ska hitta på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar