lördag 28 april 2012

Vääärmen...

... är tillbaka. Och med den arbetslusten :)
Gräva för lavendelrabatten kanske? Hmmm, ut med slangen för att få en linje att gräva efter. Men hoppsan - den la sig inte rakt och vipps kom jag på att det självklart inte skulle vara helt rak :)
Och eftersom min man inte var hemma fick jag bestämma resten av bredden själv också :))
Ja, jag har börjat gräva rent från gräs - glömde fota bara - och det var bredare än Tony tänkt sig :)))

Och det knakar vidare i rabarbern - snart blir det paj!

Och de här tittar på med nyfikna miner. Tänk vad mycket vackrare dessa färger är...
...speciellt mot gult!... Varje år då de första gula blommorna, kanske med vårlöken som undantag, påminns jag om hur "inte-jag-tycker-om" just gult i trädgården. Just nu är det påskliljor. Inte...

En lavendelhäck kommer bli fantastisk - imorgon fortsätter förberedelserna och kanske det blir lite fler kort på alla trädgårdens framsteg (och baksidor) imorgon :) .

Åh, vad värmen och solen ger energi   //  Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar