söndag 14 oktober 2012

Höstförkyld...

... då blir det inte mycket gjort. Men lite längre har vi kommit på boden nu. Målat:


Och Tony har fått in några hyllor :) Snart dags att flytta in... eller ut ur verkstan!
 Blir fint i sommar då det blir en liten "park" mellan växthusdäcket och boden

Sen har jag mest varit aktiv med kameran och fotat hönsen - det orkar man med :)
Hönsflock på grönbete
 Ungtuppar - och en liten höna(?)
 Gammeltanten 'Esmeralda' - 7 år
Fin fjolårshöna - hon har visst inte fått något namn?! Det får bli 'Fina' :)

Och så 'Rudy' som vi trodde skulle ta över efter förra alfatuppen. Är inte helt säker på att han har förstått det
En av de vita tupparna igen. En ska jag spara - den andra hoppas jag hitta ett nytt hem till. I helgen upptäckte jag en skillnad mellan de två - den ena har gula ben och fötter, den andra har bara gula tår. Snyggt!
De har fått nystädat i hönshuset också - och badbalja inne inför vintern.
Och allt som sker ute övervakas (nåja!) av Trixie
 I rabatten skiner fortfarande de sista ringblommorna som solar men de är väldigt ensamma
Fyndet av trädgårdshortensian med gigantiska blommor till halva priset får jag övervintra i odlingslådorna eftersom jag inte fått på någon jord på vita rabatten - bara täckduk.Orkade inte gräva idag.
 Och så planterade jag om ljungen som jag fick av mamma. Tycker ju inte riktigt om ljung - tycker att den är ganska tråkig - men det blev ju ganska fint vid trappen trots allt :)

Trevlig vecka alla goa :)           //  Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar