söndag 23 maj 2010

Hoppsan - så var kryddlandet rensat!

Ja, när man inte riktigt orkar så kan lite vad som helst hända. Jag gick för att tömma komposten och satte mig sedan på kanten av det väääldigt risiga kryddlandet för att vila - orkar inte så långt efter förkylningen. Där i landet stod det en liten spade och då gick det av bara farten :)

Intressant studie har jag gjort också - hur ogräset faktiskt växer. I kryddlandet var det en hel gräs/rotmatta runt plantorna. Jag lyfte helt enkelt upp en bit i taget och drog bort ogräset underifrån. Inte konstigt att man inte kan dra kvickrot rakt upp - vilken härva! Och vilka förgreningar!! Tistlar har också spännande förgreningar och maskrosorna är riktigt roliga att rensa bort då jorden är fuktig - bara rakt upp. Plopp! Ja ja - kul att det är kul å rensa ogräs ibland. Nu ska jag hitta lite nya kryddor att plantera i det nyfunna kryddlandet innan ogräset tar över igen för såååå roligt är det inte att rensa.

Sen har jag lagt en höna på 7 ägg igen och hon ligger kvar så fint. Går det bra och många av äggen kläcks så säljer jag nog höna med kycklingar då det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar